infolinia

Technik reklamy – poznaj przyszłościowy zawód pełen możliwości rozwoju

Technik reklamy to zawód przyszłości, bo branża marketingowa, a zwłaszcza marketing online, rozwija się wyjątkowo prężnie! Dlaczego warto kształcić się w tym kierunku i jakie są możliwości? I dlaczego to właśnie z CosinusYoung warto przygotować się do egzaminu zawodowego i matury?

Zawód technik reklamy – co warto wiedzieć na początek

5 lat nauki (0 zł)

Masz otwarty umysł, jesteś osobą bardzo kreatywną, pomysłową, lubisz obserwować trendy w social mediach? Twoją uwagę przykuwają reklamy? Zawód technika reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.

Technik reklamy potrafi nie tylko przygotować kampanię reklamową dla marki i opracować grafiki reklamowe. To także specjalista, który rozumie potrzeby klientów, wymyśli skuteczną strategię reklamową, przewiduje rynkowe trendy, ma kreatywne podejście i sprawia, że marka firmy staje się rozpoznawalna.

Jakie zdobędziesz kwalifikacje?

Marketing to bardzo szerokie pojęcie, które kryje kluczowe dla każdego biznesu aspekty: zwiększanie sprzedaży, budowanie wizerunku marki i zaangażowania klientów. Zawód technik reklamy w CosinusYoung pozwala zdobyć najważniejsze, praktyczne umiejętności, które pozwolą te aspekty realizować. Jako technik reklamy uczeń:

  • Dowie się, w jaki sposób organizować i prowadzić kampanie reklamowe.
  • Nauczy się, jak promować marki i produkty z różnych branż.
  • Będzie analizować trendy i pozna tak zwane grupy docelowe.
  • Dowie się, jak budować plany i zarządzać budżetem reklamowym.

Uczeń, który wybierze zawód technik reklamy, będzie uczył się przedmiotów podstawowych (takich, jak matematyka czy język polski), ale także przedmiotów zawodowych. Lista wygląda następująco:

  • Produkcja reklamy.
  • Planowanie kampanii reklamowej.
  • Podstawy reklamy.
  • Kampania reklamowa.
  • Przekaz i komunikat w reklamie.
  • Kreacja w reklamie.
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy.
  • Język obcy w reklamie.
  • Strategia w reklamie.
  • Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
  • Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej.

Czy technik reklamy dobrze zarabia? Realia zarobkowe w branży marketingowej

Przede wszystkim, zarobki technika reklamy są właściwie nieograniczone. W tym zawodzie można pracować na etacie, prowadzić własny biznes, założyć agencję marketingową oraz przyjmować dodatkowe, dobrze płatne zlecenia. Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, technik reklamy może zarobić średnio powyżej 6250 zł miesięcznie. Wynagrodzenie w branży marketingowej jest jednak silnie powiązane z doświadczeniem. Jako Senior Specialist zarobisz o wiele więcej! Najlepsi mają szansę otrzymywać kilkanaście tysięcy miesięcznie.

Technik reklamy - praktyki zawodowe

Aby odpowiednio przygotować się do zawodu, czekają Cię obowiązkowe praktyki zawodowe. Łącznie to aż 280 godzin, podczas których uczeń zdobywa bezcenne doświadczenie.

Na co warto stawiać podczas praktyk? Przede wszystkim na marketing online - ta branża jest niezwykle przyszłościowa i dynamicznie się rozwija. Warto również samodzielnie śledzić trendy i prowadzić aktywnie własne social media. Cennym doświadczeniem będzie praca w grupie, w redakcji lub agencji. Pod koniec edukacji czeka Cię egzamin zawodowy i maturalny.

Na jakie studia możesz pójść po zdaniu matury?

Możliwości są bardzo duże! Po zdaniu matury masz szansę podjąć naukę na takich kierunkach, jak na przykład:

  • Marketing i zarządzanie.
  • Social media manager.
  • Social media i PR.
  • Dziennikarstwo.
  • Nowe media.
  • Digital i social media.

Obecnie uczelnie wręcz prześcigają się, aby zaproponować przyszłym studentom kierunki związane z marketingiem, które odpowiadają współczesnym trendom i potrzebom rynku. Mając już bazę w postaci zawodu technika reklamy, o wiele łatwiej poradzić sobie na studiach i podjąć zatrudnienie nawet na pierwszym roku.

Jakie zdobywasz kwalifikacje?

Przedmioty zawodowe oraz odbyte praktyki pozwolą na:

  • Podjęcie studiów (warunkiem jest zdana matura)
  • Zatrudnienie się w agencji reklamowej/marketingowej
  • Założenie własnej działalności gospodarczej związanej z reklamą i zdobycie klientów
  • Działanie jako freelancer
  • Pracę w korporacji, gdzie ścieżka kariery jest bardzo klarowna
  • Prowadzenie własnego biznesu i samodzielne planowanie strategii marketingowej w dowolnej branży
  • Podjęcie pracy lub zleceń w charakterze dziennikarza, copywritera

To oczywiście nie wszystkie możliwości - technik reklamy to świetna i cenna podstawa do działania w szeroko pojętym obszarze biznesu.

Czy praca w marketingu jest trudna – wysiłek, który trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces jako technik reklamy

Każda praca, która wymaga kreatywności, analizowania i planowania może okazać się trudna. Jednak nie o stopień trudności chodzi, ale o wyzwania. Co robi technik reklamy? Każdego dnia musi stawić czoła problemom, znaleźć rozwiązania, przewidywać przyszłość. Opiera się na wiedzy, zgromadzonych danych i swoim doświadczeniu. Jak podaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w naszym kraju mamy prawie 11 tysięcy przedsiębiorstw działających właśnie w branży marketingu - a to oznacza, że zawód ten ma ogromny potencjał na rynku pracy i stale się rozwija.